K dnešnému dňu je len v Rakúsku takmer 15 000 verejných nabíjacích staníc. Navigáciu alebo aplikáciu MyAudi môžete použiť na vyhľadávanie nabíjacích staníc v okolí alebo plánovanie trasy s nabíjacími zastávkami. S novou nabíjacou službou Audi Charging a pridruženou nabíjacou kartou Audi možno rýchlo a jednoducho aktivovať integrované nabíjacie stanice. Nabíjacia služba Audi ponúka prístup k viac ako 500 000 nabíjacím staniciam vo viac ako 27 európskych krajinách. Neustále sa rozrastajúca sieť vysokovýkonných nabíjacích staníc sa nachádza na všetkých relevantných diaľničných križovatkách, takže ďalšia diaľková etapa môže byť dokončená do 30 minút.
Informácie o nabíjacích staniciach v aplikácii myAudi a v navigácii vozidla sa aktualizujú denne. Informácie o dostupnosti nabíjacích staníc sa neustále upravujú, ale s malým oneskorením niekoľkých minút. Ak je vaše vozidlo napríklad v podzemnom parkovisku, údaje je možné aktualizovať až po vytvorení online pripojenia vozidla (krátko po opustení podzemného parkoviska).
Okrem tu uvedených bodov nájdete všetky relevantné informácie a pokyny vo svojom manuály k vozidlu v menu "Vysokonapäťová batéria - nabíjanie - spustenie nabíjania"
Ukončenie nabíjania:
Nabíjací výkon závisí od príslušného modelu Audi e-tron a jeho výbavy. Pri modeloch Audi Q8 e-tron a Audi e-tron GT zabezpečuje voliteľná druhá palubná nabíjačka (OBC) to, aby modely Audi dokázali nabíjať výkonom až 22 kW. Audi Q4 e-tron sa nabíja maximálnym výkonom 11 kW.
Nabíjacie zástrčky pre striedavý prúd (AC) sú konektory typu 2, ktoré sú najbežnejším typom konektora v Európe a boli stanovené ako štandard. Na rýchle nabíjanie slúži takzvaný CCS konektor, toto je konektor typu 2 s dvoma prídavnými napájacími kontaktmi.
Nabíjanie doma je možné realizovať pomocou jedného z nabíjacích systémov Audi a bežnej vysokonapäťovej alebo domácej elektrickej zásuvky. Nabíjací systém e-tron connect a nabíjací systém e-tron kompakt majú príslušný adaptér a možno ich prispôsobiť miestnej infraštruktúre alebo prípojke. Viac informácií nájdete tu.
Audi e-tron je možné nabíjať aj pomocou bežnej domácej zásuvky. Ďalšie informácie na tému „e-tron v každodennom živote“ nájdete tu.
Doba nabíjania závisí od dostupného výkonu a kapacity batérie alebo zostávajúcej energie v batérii. S výkonom 11 kW, čo zodpovedá 16 ampérovej silnoprúdovej zásuvke, sú modely Audi e-tron cez noc opäť plne nabité. Plné nabitie trvá približne 8-8,5 hodiny. Pomocou vysokovýkonnej nabíjačky dokáže napríklad Audi Q8 e-tron nabiť výkonom až 170 kW. Pri dobe nabíjania 31 minút je možné vygenerovať 80% dojazd a teda všestrannosť na dlhé vzdialenosti. Ďalšie informácie k téme doby nabíjania nájdete tu.
Nabíjanie v daždi alebo vlhku je úplne neškodné. Batérie, zástrčky a nabíjacie stanice podliehajú prísnym normám a predpisom a elektrina prúdi len vtedy, keď je stanica v dokonalom kontakte s vozidlom.
Pomocou funkcie Audi charging je možné použiť okolo 500 000 nabíjacích staníc v 27 európskych krajinách. Vďaka štandardizovanému konektoru typu 2 možno väčšinu nabíjacích staníc používať v zahraničí. Prehľad nabíjacích staníc.
Vozidlo dokáže získať energiu späť prostredníctvom „rekuperácie“. Elektrický pohon funguje ako generátor a veľkú časť kinetickej energie premieňa na elektrickú energiu, ktorá je uložená vo vysokonapäťovej batérii. Podobne ako pri brzdnom účinku motora vozidla so spaľovacím motorom je vozidlo pri rekuperácii brzdené. Deje sa to automaticky, keď zošliapnete brzdový pedál alebo zložíte nohu z plynového pedála pri zaradení D. Keď stlačíte brzdový pedál, na spomalenie vozidla sa využíva rekuperácia. Brzda sa aktivuje iba v prípade potreby. To znamená, že pri miernej jazde je možné až krátko pred zastavením brzdiť výlučne pomocou rekuperácie a brzdením takmer nestratiť energiu ani dojazd.
K dispozícii je možnosť automatickej a manuálnej rekuperácie: 1. Elektrický posilňovač bŕzd automaticky rozdeľuje požadovanú brzdnú silu medzi elektromotory a kotúčové brzdy pri automatickom použití. Všetky procesy brzdenia až do spomalenia 3 m/s sa spravidla vykonávajú iba prostredníctvom rekuperácie. 2. Funkcia automatickej variabilnej rekuperácie znižuje rýchlosť rekuperáciou v závislosti od dopravnej situácie, napríklad ak vozidlo vpredu brzdí. Tiež v závislosti od uložených údajov o trase, napríklad ak sú rozpoznané zákruty alebo značky miest. Túto funkciu môžete zapnúť alebo vypnúť v systéme MMI. 3. Alternatívne je možné brzdný účinok rekuperácie ovládať manuálne. K dispozícii sú až tri stupne rekuperácie, ktoré je možné nastaviť ovládaním kolískových spínačov na volante. Platí: potiahnutím ľavého kolískového spínača sa zvyšuje brzdný účinok rekuperácie. Potiahnutím pravého kolískového spínača sa znižuje brzdný účinok rekuperácie.
Nezávislá klimatizácia v prípade potreby vychladí alebo vykúri interiér pred jazdou a postará sa tak o vysoký klimatický komfort hneď po nastúpení do vozidla. Programovanie alebo spustenie sa dá urobiť cez menu vozidla v systéme MMI alebo pohodlne cez aplikáciu myAudi – bez ohľadu na to, či sa vozidlo práve nabíja alebo nie. Môžete si vybrať medzi okamžitým spustením a funkciou časovača. Po odomknutí vozidla kľúčom s diaľkovým ovládaním je možné krátko spustiť aj klimatizáciu. S platenou možnosťou „Komfortná nezávislá klimatizácia“ si môžete pred cestou zvoliť aj požadovanú teplotu a aktivovať vyhrievanie a vetranie sedadiel, vyhrievanie volantu a vyhrievanie sklenených plôch.
Zobrazenie dojazdu sa vypočítava zo stavu nabitia batérie, aktuálnych tepelných podmienok a posledných hodnôt spotreby. Vzhľadom na vysokú účinnosť vozidla a e-pohonu má akýkoľvek jazdný odpor v porovnaní so spaľovacím vozidlom neúmerne vysoký efekt. Hodnotu individuálnej spotreby vášho vozidla nájdete v aplikácii myAudi v časti „Podrobnosti o výbave/Technické údaje/Spotreba“.
Dojazd ovplyvňujú najmä nasledujúce faktory: - tepelné podmienky (chlad/teplo) - jazdné správanie/rýchlosť - pneumatiky (napríklad zimné pneumatiky) - stav vozovky (mokro, sneh) - ďalšie spotrebiče (kúrenie, vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie zadného skla, klimatizácia,...) - náklad (cestujúci, batožina) - bočný vietor a protivietor
Hodnoty spotreby vášho vozidla nájdete v aplikácii myAudi pod položkou Menu „Detaily výbavy/Technické údaje/Spotreba“.
V menu systému MMI pod „Vozidlo/Nabíjanie & účinnosť“ je položka „Nabíjanie...“ – tam môžete vidieť presný percentuálny stav nabitia batérie. Zobrazuje sa tam aj posúvač nabíjania, pomocou ktorého môžete definovať cieľovú úroveň nabitia. Nechýba ani možnosť preniesť toto podmenu do kontextového menu dlhým stlačením a tiež v aplikácii (na najvyššej úrovni).
Podľa testovacieho jazdného cyklu WLTP je dojazd Audi Q8 e-tron 55 quattro 582 km a Audi Q8 e-tron 50 quattro 491 km. Dojazd Audi Q8 Sportback e-tron 55 quattro je 600 km a Audi Q8 Sportback e-tron 50 quattro 505 km.
Aj v zime dosiahnete s modelmi Audi e-tron dojazd vhodný na dlhé vzdialenosti. Klimatizácia vozidla v lete ako aj v zime má len malý vplyv na celkový dojazd modelov Audi e-tron.
Vysokonapäťové batérie obsahujú množstvo cenných surovín ako kobalt, lítium a nikel.
AUDI AG ponúka záruku 8 rokov alebo 160 000 kilometrov na vysokonapäťovú batériu nových vozidiel. Záruka sa vzťahuje na všetky chyby materiálu (materiálu) a spracovania (výrobu). Áno, vysokonapäťovú batériu môže opraviť vyškolený personál (odborníci na vysoké napätie).
Ako srdce elektromobilu sú naše batérie dôsledne navrhnuté pre prémiovú kvalitu, bezpečnosť a počas celej životnosti vozidla. Vrátené batérie, napríklad z našich plug-in hybridných modelov alebo predsériových vozidiel modelov Audi e-tron, teraz recyklujeme v rôznych recyklačných spoločnostiach v súlade s príslušnými zákonnými požiadavkami na trhoch. Aj mobilné nabíjacie stanice Audi sú naplnené recyklovanými vysokonapäťovými batériami.