Audi Logo

Kto pozná Audi, pozná quattro

A ten, kto už raz riadil vozidlo s pohonom quattro, nebudete chcieť riadiť nič iné. Prečo? Pretože tento pohon presvedčivo prenáša výkon motora na cestu. Špičková technológia quattro ponúka dynamiku a bezpečnosť a zároveň sprostredkúva exkluzívny, jedinečný pôžitok z jazdy. Audi s pohonom quattro napreduje bezpečne a bez problémov aj tam, kde vozidlá s pohonom dvoch kolies už strácajú dych – napríklad na šmykľavých alebo nespevnených cestách.

 

Pohon quattro

Audi ponúka pohon quattro v rôznych verziách prispôsobených každému modelu. V kompaktnom rade vozidiel s priečne uloženým motorom je na zadnej náprave namontovaná lamelová spojka s hydraulickým ovládaním a elektronickou reguláciou. V športovom vozidle R8 s motorom uloženým vstrede je lamelová spojka umiestnená na prednej náprave. Tieto aktívne systémy rozdeľujú sily variabilne na obe nápravy v závislosti od jazdnej situácie.

Samosvorný diferenciál, ktorý sa používa v mnohých modeloch Audi s pozdĺžne uloženým motorom vpredu, je čisto mechanická planétová prevodovka. Normálne posiela hnaciu silu na prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60.

Športový diferenciál na zadnej náprave je k dispozícii pre niektoré špičkové motorizácie. Dokáže aktívne rozdeľovať krútiaci moment medzi zadné kolesá pomocou dvoch redukčných prevodoviek s elektrohydraulickými lamelovými spojkami. V extrémnych prípadoch ide takmer všetok krútiaci moment na jedno koleso – systém tlačí auto do zákruty, čím eliminuje nedotáčavosť hneď od začiatku.

Technológia quattro

Audi inovuje technológiu quattro už 35 rokov. S viac ako ôsmimi miliónmi vyrobených modelov s technológiou quattro je Audi najúspešnejším prémiovým výrobcom vozidiel so stálym pohonom všetkých kolies na svete. S Audi lunar quattro sa možno čoskoro ocitnete aj na Mesiaci. S technológiou quattro dosiahlo Audi míľnik v automobilovej histórii – v roku 1980 nebol žiadny iný výrobca schopný ponúknuť rýchlo pracujúci a ľahký pohon všetkých kolies pre veľkosériovú výrobu.

Táto technológia mala premiéru na ženevskom autosalóne v roku 1980 v takzvanom modeli ur-quattro. V roku 1986 Audi nahradilo manuálne uzamykateľný stredový diferenciál prvej generácie diferenciálom Torsen, ktorý mohol variabilne rozdeľovať hnacie momenty, a v roku 2005 nasledovala planétová prevodovka s asymetricko-dynamickým základným rozdeľovaním síl. Samosvorné medzinápravové diferenciály sa v Audi dodnes neustále vyvíjajú a považujú sa za etalón trakcie a jazdnej dynamiky v kombinácii s veľmi nízkou hmotnosťou.

Pohon všetkých kolies quattro je základným kameňom, na ktorom Audi stojí. Teraz ju značka ďalej posilňuje – novými modelmi a novými technológiami. Technológia quattro v elektrifikovanom hnacom ústrojenstve predstavuje úplne nový koncept mobility budúcnosti.

 

Viac informácií nájdete na stránke www.audiexperience.at

(v nemeckom jazyku)